Alla inlägg under januari 2014

Av Miss Hypokondriker - 9 januari 2014 00:34

Jag har hela mitt liv gått runt och tänkt att världen är en grym och mörk plats. Det finns knappt något gott här. All media berättar om mord, sjukdomar och orättvisa. Det har på något sätt fått mig att tro på en hjälte. Någon dag, någon gång, kommer det en person som har alla svar. Och någon som får slut på allt.

Så fort jag läser om ett mord, mår jag dåligt, så dåligt att de sätter sig på min hjärnhinna som i sin tur producerar något slag av hjärtklappning eller dyligt. Och då var vi där igen. Jag är sjuk. Fel på hjärtat.

Den störta boven i min värld är egentligen jag själv. Och den enda hjälten jag väntar på är mig själv. Att inse att kroppen kan reagera på olika sätt, kan få ont i olika delar - UTAN att det ska vara något allvarligt fel. Det är det svar jag behöver.

Men precis som alla mord, sjukdomar och orättvisor - så kan ALLA svaren. Men det hjälper ändå inte. Folk blir mördade, fler blir sjuka och allt fler orättvisor bildas.

Idag är jag ingen hjälte i alla fall. Jag kan inte somna pga. tungt att andas.

Av Miss Hypokondriker - 5 januari 2014 16:47

Egentligen är jag orädd. Vuxit ifrån alla olika rädslor, så som man gör. Mörkrädd. Monster under sängen. Ute sent. Gå i skogen ensam. Spöken. Gamla hus. Osv.

Men jag är så fruktansvärt rädd. Rädslan av att jag bär på någon sjukdom. Rädd för att dö. Rädd för att inte vakna upp dagen efter. 


Jag har alla sjukdomar. Inte på samma gång, de kommer lite titt som tätt. Jag har hypokondri

Det räcker med att jag får ett blåmärke så har jag cancer. Lite för gult urin - diabetes. Ont i huvudet - hjärntumör. Hjärtat slåt för fort - STORA hjärtproblem. 


Och vart jag mig än vänder till nära och kära så är jag en mes, tönt osv. Sånt finns inte för dem. Jag lever så långt ifrån deras friska värld. Men vem kan klandra dem? Jag skulle gjort desamma. Läkare suckar så fort man säger att man är hypokondriker och plötsligt möter man den där blicken och de över vänliga, men ändå fejkade, leenndet. Och orden som inte alls hjälper, skallar en så hårt - De är inget fel på dig. Du är 20 år och hur frisk som helst.


Så, min utväg - internet - Google. 

Testa att googla "blåmärke". Alla sider skriker om cancer! Och hur jävla sjuk du egentligen är. 

Då är det väl inte så konstigt. Eller?



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En tjej på 20 år som går igenom livet med en sjukdom som innehåller alla obotliga sjukdomar - Hypokondri. Det jag vill få ut av den här bloggen är att få stöd av andra, samt få det motbevisat att jag inte är ensam. Dessutom så lättar de på trycket om jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards